بيائيد از اين لحظه هر كاري كه مي توانيم براي كاهش تصادف انجام دهيم. رانندگي تعيين كننده ترين لحظات زندگي است ، در اين لحظات به هوش و متمركز باشيم. هيچگاه و تحت هيچ اجباري وقتي خواب آلود يا عصباني هستيم رانندگي نكنيم. با افزايش آگاهي خود و اطرافيان مي توانيم گام هاي موثري در كاهش تصادف هاي خانمانسوز برداريم.

کلمه ای دیگر برای حیوانات به قلم استاد فرشید خجسته

حيوانات چه اهلی و چه وحشی همه مخلوق خداوند هستند و همچون انسان ها حق حيات دارند و كسانی كه قلب رئوف و مهربان دارند هرگز بر آنها ظلم و ستم روا نمی‌دارند.
جانوران نيز به خوبی درد را می‌فهمند و در مقابل انسان ها توان دفاع از خود ندارند، اما بايد يقين بدانيم كه آنها نيز بی‌كس و تنها نيستند و خداوند ناظر بر اعمال ما انسان‌ها است و به حتم سزای آزار و اذيت به زبان بسته‌ها را چه در اين جهان و چه جهان آخرت خواهيم ديد.
حيوانات هم درد و رنج را با تمام وجود احساس می‌كنند، بنابراين هيچ كس نبايد ظالمانه با آنها رفتار كند كه در غير اين صورت قطعا روزی تقاص كار خود را پس خواهد داد.
انسان‌ها بايد پناهگاه حيوانات باشند و بی‌جهت بر آنها نتازند و اگر در جایی حيوانی را اسير يافتند او را از دام رها ساخته و با توجه به اينكه انسان اشرف مخلوقات است انسانيت خود را نشان دهد.   #فرشید_خجسته

 

لينك دانلود با حجم 7.79 مگابايت

 

 لينك دانلود با حجم 6.48 مگابايت

 

آمار بازدید

627610
امروز
دیروز
بازدید کل
39
198
627610